دکتر عابد الهی با تاکید براین که شورای انضباطی یکی از ارکان مهم دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد، افزود: اجرای مقررات و تبیین قوانین توانمندی خاصی می طلبد که شورای انضباطی از این مهم برخوردار است .
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، کارگاه تبیین مقررات شیوه نامه جدید انضباطی به همت دبیر خانه شورای انضباطی و با همکاری اداره مشاوره و راهنمایی دانشجویی دانشگاه در روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۱۸ در سالن کنفرانس معاونت فرهنگی دانشجویی برگزار گردید .
براساس این گزارش این کارگاه با حضور دکتر علی عابد الهی، معاون فرهنگی دانشجویی، دکتر علی اصغرمغانی، دبیر شورای انضباطی دانشگاه، دکتر بهزاد شالچی، رئیس اداره مشاوره و راهنمایی دانشجویی و دکتر امیرنیا، معاون آموزش تخصصی دانشکده پزشکی، و روسای ۱۱ دانشکده دانشگاه علوم پزشکی تبریزصورت گرفت.
دکتر علی عابد الهی با تاکید براین که شورای انضباطی یکی از ارکان دانشگاه علوم پزشکی می باشد چنین ادامه داد: اجرای مقررات و تبیین قوانین توانمندی خاصی می طلبد که شورای انضباطی از این مهم برخوردار است .
در این کارگاه، دکتر علی اصغر مغانی دبیر شورای انضباطی به نقش مهم شورای انضباطی در دانشگاه اشاره کرد و خاطر نشان کرد که ادارات آموزش دانشکده بازوان توانمندی در اجرای قوانین شورا ی انضباطی می باشند.
دکتر بهزادشالچی، رئیس اداره مشاوره و سلامت روان، درمورد رعایت پوشش و اخلاق حرفه ای و ارتقای سلامت روان به نکات ارزنده ای اشاره نمود؛
وی بابیان اینکه عدم رعایت پوشش و اخلاق حرفه ای درمحیط های آموزشی یاددهی ویادگیری را مختل نموده وبه ایجاد تناقص واسترس بین استاد ودانشجو منجر می گردد، رابطه رعایت و احترام به فضای دانشگاه را باسلامت روان مثبت ومعنی دار قلمداد نمود.
دکتر بهزاد شالچی رئیس اداره مشاوره و سلامت روان درمورد رعایت پوشش واخلاق حرفه ای و ارتقا ی سلامت روان به نکات ارزنده ای اشاره نمود، وی بابیان اینکه عدم رعایت پوشش واخلاق حرفه ای درمحیط های آموزشی یاددهی ویادگیری را مختل نموده وبه ایجاد تناقص واسترس بین استاد ودانشجو منجر می گردد، رابطه رعایت و احترام به فضای دانشگاه را باسلامت روان مثبت و معنی دار قلمداد نمود، هم چنین مشکلات دانشجویان را زنجیره ای از عوامل فردی واجتماعی دانسته که نیازمند دیدی جامع نگر و نظامند به استعداد ها و توانایی، علایق، شخصیت، ساختار و وضعیت خانواده وسایر متغیرهای محیطی دانسته ، و به مسئولین و روسای دانشکده ها در راستای حل مسایل ومشکلات دانشجویان و ارجاع به موقع دانشجویان دارای مشکلات روانشناختی به واحدهای مشاوره دردانشکده ها ودانشگاه توصیه های لازم را بیان نمود.در پایان این کارگاه به سوالات مطرح شده درزمینه های انضباطی و روانشناسی برای حل مشکلات دانشجویان در دانشکده های مختلف پاسخ داده شد.