این کارگاه با مشارکت انجمن علمی دانشجویی مغز و شناخت علوم پزشکی تبریز، انجمن مغز و شناخت و هوشبری علومپزشکی جهرم، انجمن هیپوکامپ علوم پزشکی اردبیل" و همکاری "دانشگاه استنفورد و وسلین آمریکا"برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، کارگاه افسردگی و درمان آن، سری دوم مدرسه دانشجوی توانمند، فصل نورولوژی، روز نهم خرداد ماه جاری در بستر اسکای روم برگزارشد.
براساس این گزارش، این کارگاه با مشارکت انجمن علمی دانشجویی مغز و شناخت علوم پزشکی تبریز، انجمن مغز و شناخت و هوشبری علومپزشکی جهرم، انجمن هیپوکامپ علوم پزشکی اردبیل" و همکاری "دانشگاه استنفورد و وسلین آمریکا"برگزار شد.
هدف از برگزاری این کارگاه، آموزش و ارتقا علمی و مهارتی در زمینه علوم و بیماری های مغز و اعصاب، اعصاب و روان و هدایت به مسیر تحقیقات و نوآوری برای دانشجویان کلیه رشته های پزشکی، داروسازی، پیراپزشکی و علاقه مندان سایر رشته های مرتبط بود. گفتنی است این کارگاه با حضور۱۲۰ نفر از دانشجویان برگزارشد که مدرسی آن را دکتر مینا سفیدفرد، متخصص اعصاب و روان علوم پزشکی جهرم، برعهده داشت.
از موضوعات مطروح در این کارگاه، اپیدمیولوژی افسردگی، انواع افسردگی، پاتوفیزیولوژی افسردگی ماژور و فرضیه های مطرح شده علائم بالینی، انواع افسردگی، تشخیص، مروری بر داروهای ضدافسردگی و پروتکل های دارودرمانی می باشد. در نهایت این کارگاه با پرسش و پاسخ به اتمام رسید.