این کارگاه با مشارکت انجمن علمی دانشجویی مغز و شناخت علوم پزشکی تبریز، انجمن مغز و شناخت و هوشبری علومپزشکی جهرم، انجمن هیپوکامپ علوم پزشکی اردبیل" و همکاری "دانشگاه استنفورد و وسلین آمریکا"برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، کارگاه مانیتورینگ عصبی عضلانی، سری دوم مدرسه دانشجوی توانمند، فصل نورولوژی، روز دهم خرداد ماه جاری در بستر اسکای روم برگزارشد.
براساس این گزارش، این کارگاه با مشارکت انجمن علمی دانشجویی مغز و شناخت علوم پزشکی تبریز، انجمن مغز و شناخت و هوشبری علومپزشکی جهرم، انجمن هیپوکامپ علوم پزشکی اردبیل" و همکاری "دانشگاه استنفورد و وسلین آمریکا"برگزار شد.
هدف از برگزاری این کارگاه، آموزش و ارتقا علمی و مهارتی در زمینه علوم و بیماری های مغز و اعصاب، اعصاب و روان و هدایت به مسیر تحقیقات و نوآوری برای دانشجویان کلیه رشته های پزشکی، داروسازی، پیراپزشکی و علاقه مندان سایر رشته های مرتبط بود. گفتنی است این کارگاه با حضور۱۲۰ نفر از دانشجویان برگزارشد که مدرسی آن را کریستین کلینتارد، استاد گروه بیهوشی پس از عمل در دانشکده پزشکی استنفورد آمریکا، برعهده داشت.
از موضوعات مطروح در این کارگاه، کلیات فیزیولوژی عصبی عضلانی و بلوک عصبی عضلانی، مروری بر مکانیزم های دخیل در انقباضات-عضلانی، فازهای تحریک و تفاوت های نورون و عضله، انواع روش های تحریک نوروماسکولار، روش کار و ثبت تحریک و پاسخ عصبی-عضلانی، مروری بر بیماری ها و روش های جدید می باشد. در نهایت این کارگاه با پرسش و پاسخ به اتمام رسید.