دکتر غلامعلی دهقانی
سمت: سرپرست مدیریت امور دانشجویی رشته تحصیلی:
مرتبه علمی:
پست الکترونیکی:
رزومه شماره تلفن: 33363766-041
مديريت امور دانشجويي يكي از مديريت هاي زير مجموعه حوزه معاونت فرهنگي و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكي تبريز مي باشد كه وظيفه برنامه ريزي، نظارت و پيگيري امور معيشتي و رفاهي دانشجويان را بر عهده دارد. احترام به شخصيت دانشجويان و تکريم انساني آنها، اهميت دادن به ويژگي هاي قومي، فرهنگي، فردي و شخصيتي، ايجاد تعامل و تشريک مساعي با دانشجويان در رفع مشکلات رفاهي و معيشتي همواره در سرلوحه فعاليت هاي اين مديريت قرار دارد.
اين مديريت در قالب سه اداره اصلي (امور خوابگاهها، تغذيه، رفاه و تعاون) و با همكاري تنگاتنگ واحدهاي امور رايانه، حسابداري، تداركات، امور قراردادها، اموراداري و دبيرخانه و همچنين تعامل مستمر با مديريت تعالي فرهنگي و فوق برنامه، مديريت تربيت بدني و اداره مشاوره و راهنمائي دانشجويي همواره در جهت ارتقاء خدمت رساني به دانشجويان عزيز قدم بر مي دارد.
1) اداره امور سراهای دانشجویی: اين اداره با توجه به شرح وظايف سازماني خود، مسئول اسکان دانشجويان متقاضي واجد شرايط دانشگاه بر اساس مقررات و آيين نامه هاي مربوطه مي باشد. بديهي است به جهت محدوديت فضاي خوابگاهي و عدم امكان اسكان تمامي دانشجويان در خوابگاههاي ملكي دانشگاه، تعامل با بخش خصوصي و استفاده از توانمندي ها و امكانات خوابگاههاي خودگردان از برنامه هاي جاري اين اداره مي باشد. :
2) اداره تغذیه: این اداره با هدف تأمین غذای دانشجویان و نظارت علمی بر کیفیت و کمیت آن، مسئوليت تهیه، طبخ و توزیع غذای دانشجویان برای وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و بهداشتی را بر عهده دارد. رزرو، شارژ و توزیع غذا در رستوران ها و خوابگاهها از طریق سیستم اتوماسیون تغذیه و همچنين بصورت اينترنتي انجام می پذیرد.
3) اداره رفاه و تعاون: اين اداره وظیفه برنامهریزی وامها و امکانات رفاهی تخصیص داده شده از طرف صندوق رفاه دانشجويان وزارت را بر عهده دارد. پشتیبانی سیستم نرم افزاری (صندوق رفاه) نصب شده در سطح دانشکده هاي دانشگاه از ديگر وظايف اصلي اين واحد مي باشد. این اداره ضمن تعامل مستمر با صندوق رفاه وزارت بهداشت و با هماهنگی امور دانشجویی دانشکده ها نسبت به ثبت نام، بررسی و ارسال درخواستهای تایید شده به صندوق رفاه وزارت در چارچوب مقررات و آئين نامه هاي مربوطه در برطرف نمودن دغدغه های مالی دانشجویان قدم بر مي دارد.
شرح وظایف مدیریت دانشجویی:
1. برنامه ريزي در خصوص مسائل رفاهي، خوابگاهي و امور تغذيه دانشجويان.
2. اجراي دقيق قوانين، آئين نامه ها و بخشنامه هاي دانشجويي.
3. پرداخت وام هاي تحصيلي، مسكن، ضروري، ازدواج، شهريه تحصيلي ، وديعه مسكن به دانشجويان واجد شرايط.
4. اعطاي تسهيلات رفاهي و امكانات كمك آموزشي مصوب به دانشجويان واجد شرايط.
5. انجام امور مربوط به باز پرداخت وامها و تسويه حساب تسهيلات رفاهي دانشجويان.
6. انعقاد قراردادهاي بيمه خدمات درماني و بيمه حوادث دانشجويان.
7. پذيرش، ثبت نام و اسكان دانشجويان واجد شرايط در خوابگاههاي دانشجويي.
8. صدور معرفي نامه و كارت ورود به خوابگاهها براي دانشجويان متقاضي خوابگاه.
9. انجام امور مربوط به تجهيزات و تعميرات مورد نياز در خوابگاههاي دانشجويي.
10. مشاركت در اجراي برنامه هاي فرهنگي، ورزشي و فعاليتهاي فوق برنامه در خوابگاههاي دانشجويي.
11. نظارت و كنترل برنامه سرويس هاي اياب و ذهاب خوابگاههاي دانشجويي.
12. تهيه و تنظيم برنامه هاي غذاي هفتگي،ماهانه و فصلي دانشجويان.
13. انجام اقدامات مربوط به انتخاب، سفارش، تحويل، نگهداري ، پخت و توزيع مواد غذايي.
14. رسيدگي به بهداشت مواد غذايي و بهداشت محيط خوابگاههاي دانشجويي.
15. بازديدهاي مستمر از خوابگاههاي دانشجويي و سلف سرويسها، به منظور رفع مشكلات و نارسايي هاي موجود.
16. تلاش در جهت ارتقاء سطح معلومات كاركنان حوزه مديريت دانشجويي به منظور برخورد متناسب با مسائل و مشكلات دانشجويي .
17. تلاش در جهت توسعه خدمات رفاهي دانشجويان در خوابگاهها و سلف سرويس هاي دانشجويي.
18. استفاده از تجارب ارزشمند ساير دانشگاهها و موسسات آموزشي عالي در زمينه خدمات رفاهي دانشجويان.